Haber

Bakan Uraloğlu: “Van’a 37 milyar 660 milyon liradan fazla harcadık”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Van’da katıldığı GES’in (Güneş Enerjisi Sistemleri) açılış töreninde yaptığı konuşmada, “Van’ın ulaşım ve bağlantı altyapısına yönelik yatırımlar için 37 milyar 660 milyon liradan fazla harcama yaptık.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, dün Hakkari il merkezi ve Yüksekova ilçesine yaptığı ziyaretin ardından Van’a gitti. Bugün Van’da programlarına devam eden Bakan Uraloğlu, Karayolları 11’inci Bölge Müdürlüğü’nde İl Uyum Toplantısı’nın ardından GES (Güneş Enerjisi Sistemleri) açılış törenine katıldı.

Burada açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Dünyada Van, ahirete iman” sözünün boş yere kullanılmadığını belirterek, “Doğu’nun en büyük illerinden biri olan Van’da birçok izler var. Anadolu uygarlıklarının simgesi, doğal güzellikleri ile muhteşem şehirlerimizden biridir.Bugün güneş enerjisi santralinin açılış töreni münasebetiyle sizlerle birlikteyiz.21 yıldır ulaşım ve haberleşme alanında birçok yatırım yaptık, doğu batı ayırmadan Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Sınırı, Filyos Limanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale gibi dev ulaşım projelerini başarıyla tamamlayarak hizmete açtık. Köprü, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları.Yarım asırlık hayalimiz olan hızlı tren işletmeciliğini ülkemizle tanıştırdık Milyarlarca lira yatırım yaptık. 20 yılda Türkiye’de çok yol kat ettik” dedi.

“Ülkemizin her noktasını yatırım planlarımıza dahil ediyoruz” diyen Bakan Uraloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Tabii ki aynı özeni Van ilimize de gösteriyoruz. Van’ın ulaşım ve bağlantı altyapısı yatırımlarına 37 milyar 660 milyon liranın üzerinde harcama yaptık. 2003 yılında 36 kilometre olan bölünmüş yolu 583 kilometreye çıkardık. İlimizde bitümlü sıcak karışım asfalt yol yokken tam 320 kilometre bitümlü sıcak karışım yol yaptık. Van’ı Bitlis’e bölünmüş yollarla bağladık. Daha dün, Yüksekova’yı Van-Hakkari Devlet Karayolu’na bağlayan Yeniköprü- Yüksekova Yolu’nda 3.965 metrelik bir kesim vardı.T-1 Tüneli’nde ve yine Van-Hakkari karayolu üzerinde Güzeldere Geçidi’nde ’32 viraj’ olarak bilinen 3.150 metre uzunluğundaki Güzeldere Tüneli’nde ışık görme törenleri yaptık.Van Edremit-Gevaş-Bitlis Yolu, Erciş-Muradi ye Çaldıran Yolu, Van-Özalp-Saray-Kapıköy Yolu’nu bölünmüş yol standardında tamamladık. 1.400 metre uzunluğunda ve 9 metre genişliğindeki Karabet Kar Tüneli, 2.306 metre Kuşkıran Tüneli ve 250 metre Çatak Çığ Tüneli’ni hizmete açtık. İlimizin sonunda 131 kilometrelik demiryolu ağımız var. 50 vagon kapasiteli Sultan Alparslan ve İdris-i Bitlisi vapurlarını devreye aldık. Tatvan ve Van liman bölgesini taradık. 131 kilometrelik mevcut konvansiyonel hattın yenilenmesini ve komple bakımını yaptık.

“İkinci güneş enerjisi santrali projesini de tamamlayarak hizmete açıyoruz”

Van Ferit Melen Havalimanı’nda 2003’te 144 bin 3 olan yolcu trafiğinin 2022’de 1 milyon 311 bine ulaştığını belirten Bakan Uraloğlu, “Edremit Küçük Tekne Barınağı’nın inşaatını tamamladık. Gevaş Barınağı ve Gevaş Akdamar İskelesi’ni onardık. Otoyol projemiz ve 2 adet deniz projemiz var. Türkiye için hizmet üretmeye hız kesmeden devam ediyoruz. atmosfere ve çevreye zarar vermeyen enerji kaynakları hızla artmaktadır.Bu bilinçle güneş enerjisi santrali İzmir’de ilk kez Aralık 2017’de devreye alınmıştır.Bugün Van 11.Bölge Müdürlüğümüz sorumluluğunda ikinci güneş enerjisi santrali projesini tamamlayarak hizmete açmış bulunmaktayız.100 bin metrekare alan üzerine kurulu olan santralimiz 5 adet trafo, 45 adet inverter, 10 bin 400 adet panelden oluşmaktadır.Ayrıca 5.600 kilovatlık heyet S’nin gücü var, “İşletme süresi boyunca en az yüzde 70 verimle çalışacak ve sözleşme süresi sonunda en az yüzde 70 verimle çalışır vaziyette yönetimimize devredilecek” dedi.

“Sürdürülebilir ve sağlıklı bir gelecek için sürekli çalışıyoruz”

Santralin Türkiye’de Enerji Performans Sözleşmesi modeliyle hayata geçirilen ilk güneş enerjisi santrali olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, “Uygulama projesi sonrasında elde edilecek elektrik ve maliyet tasarrufu ile tüm maliyetlerin sözleşme süresi içinde karşılanması garanti ediliyor. Böylece sözleşme süresi boyunca hem üretim hem de işletme tüketimleri karşılanıyor. Projemizde rastgele ödeme yapılmayacaktır. Projemizde herhangi bir kamu bütçesi kullanmadık. Karayolları 11. Bölge Müdürlüğümüzün elektrik harcamalarında yeni elektrik fiyatı üzerinden yüzde 13 indirim uygulanacak.” 14 yıllık işletme süresi Tüm birimlerin tüm elektrik ihtiyacı bedelsiz olarak buradan karşılanacak.Sürdürülebilir ve sağlıklı bir gelecek için durmaksızın çalışıyor, ulaşımın çehresini değiştiren yatırımlarımızla yarınlarımıza yaşanabilir ve temiz bir dünya bırakmayı hedefliyoruz.Bu kapsamda çevre düzenlemesi, çevre temizliği, ağaçlandırma ve yeşili koruyan birçok projeye imza atacağız. imzalıyoruz Otoyol güzergâhlarındaki üretim çalışmalarında yaban hayvanlarının hayatlarını tehlikeye atmamak için en uygun önlem olarak ‘Ekolojik Köprüler’ kuruyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında yaban hayvanlarının otoyoldan etkilenmeden yaşamlarını sürdürebilmeleri amacıyla Uskumruköy’de ‘Ekolojik Köprü’yü hayata geçirdik. Türkiye’de öncelikli yaban hayatı geçişine sahip ‘İlk Yaban Hayatı Köprüsü’nü ve Gülek Boğazı ile Akdeniz’i birbirine bağlayan Tarsus-Pozantı Karayolu’nun 30. kilometresinde ‘Orman Ekosistem Köprüsü’nü inşa ettik. Tarihi dokuların bozulmaması adına; Menemen-Aliağa-Çandarlı Projesi’nin temas ettiği tarihi Larisa kentinin tarihi ve kültürel dokusuna zarar vermemek için tünel yapılarak bölge geçildi. Yürüttüğümüz çalışmalarla yollar akıllanırken, çevre dostu ulaşım sistemlerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalarımız da devam ediyor. Araç trafiği, demiryolu trafiği, havaalanları ve sanayi gibi kaynaklardan kaynaklanan gürültü yükünü gösteren gürültü haritalama çalışmalarımız ile oluşturduğumuz gürültü hareket planlaması ile söz konusu alanları ayrıştırarak uygun önlemleri alıyoruz. İnsana ve çevreye duyarlı Ar-Ge çalışmaları çerçevesinde; Çevre dostu, su bazlı yol çizgi boyaları, daha az güç ve emisyonla üretilen sıcak asfalt teknolojisi, kesme ve tünel portallarında hafriyat üretimini azaltacak tasarım ve imalat teknolojileri, çevre dostu buz çözücü ve önleyici sıvılar üzerinde çalışıyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak; Amacımız gelecek nesillerimize yaşanabilir, temiz bir dünya ve yaşanabilir bir çevre sunmaktır. Bu düşüncelerle güneş santralimizin ülkemize ve bölgemize hayırlı olmasını diliyorum.

Açılış kurdelesini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Van Valisi ve Büyükşehir Belediye Başkan Yardımcısı Ozan Balcı, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Hüseyin Bekmez, İl Emniyet Müdürü Atanur Aydın, şirket amirleri ve siyasi parti kesti. temsilciler. – KAMYONET

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu