İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı Yılda 13,3 Milyon Yolcu ve 90 Milyon Ton Yük Taşacak
İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı yılda 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacak (2)
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi kapsamında Eşme-İzmir ilçesinin ortasında yer alan Alaşehir ilçesi Türkmen Mahallesi’ndeki tünel çıkışında incelemelerde bulundu. Salihli bölgesi. İncelemelerin ardından basın açıklaması yapan Bakan Uraloğlu, “Banaz-Eşme arasındaki 85,6 kilometrelik güzergahtaki 712 metrelik V-12 Viyadüğü ile bölgedeki dolgu çalışmaları ve zemin iyileştirmelerini inceledik. Altyapının fiziki ilerlemesi tamamlandı. Banaz-Eşme arasındaki çalışmaların yaklaşık yüzde 65’i var. Şu anda Eşme-Salihli’de hattımızın ortasındayız. Bu bölge 22.730 metre uzunluğunda 25 tünel ile sınırdaki en sağlam kesimlerden biri. Buradaki 25 tünelden şu anda 7’si tamamlandı.Tamamladığımız tünellerden biri olan T1 tüneli, 3 bin 47 metre uzunluğuyla Eşme-Salihli arasındaki en uzun ve Türkiye’de TBM ile açılan en büyük çaplı tüneldir. Tünelin uzunluğu 13,77 metre olup, tünel kaplama betonunun iç çapı 12,50 metredir.Ayrıca Türkiye’de demiryolu ve güvenlik tünelinin tek bölümde inşa edilen ilk iki katlı tünelidir. Tünelimizin üst katında, alt katında ise ambulans ulaşımı sağlanacak. Bu tünelin kazı ve segment montaj imalatını 206 gün gibi kısa bir sürede tamamlayarak kırılması zor bir dünya rekoru kırdık. 8 tünelde çalışmalarımız devam ediyor. 4 tünelin portal yapısı üzerinde çalışıyoruz. Geriye kalan 6 tünelde de yakın zamanda çalışmalara başlamayı planlıyoruz” dedi.
‘ANKARA-İZMİR ARASINDA 14 SAAT OLAN YOLCULUK SÜRESİ 3 SAAT 30 DAKİKAYA İNECEK’
Eşme-Salihli ortasındaki kesimde 4 bin 627 metre uzunluğunda 21 adet viyadük inşa edeceklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Bu kesimdeki altyapı çalışmalarının fiziki ilerlemesi yüzde 61,70 olup, 2013 yılında tamamlanmasını hedefliyoruz. Hattımızın devamında Salihli, Turgutlu, Manisa ve İzmir Menemen bulunmaktadır.Salihli-Manisa ortasındaki 62 kilometrelik güzergahtaki altyapı çalışmalarının fiziki ilerlemesi yüzde 60 civarındadır. 2024 yılı sonuna kadar bu bölümdeki imalatları tamamlamayı hedefliyoruz. 2028 yılında da tüm çalışmaların tamamlanmasını bekliyoruz. Sınırımız tamamlandığında mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafe 624 kilometreye düşecek. Ankara-İzmir arası 14 saat olan yolculuk süresi 3 saat 30 dakikaya düşecek.
‘1,1 MİLYAR TL TASARRUF SAĞLAMAYI HEDEFLİYORUZ’
Bakan Uraloğlu şöyle devam etti:
Aynı formda demiryolu ile yapılmış; Ankara-Uşak arası yolculuk süresi 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arası ise 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya düşecek. 9 istasyonla Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir illerinde yaşayan 7 milyondan fazla kişi direkt hızlı tren konforunun keyfini çıkaracak. İlk etapta karşılıklı günlük 8 tren seferine kıyasla yıllık süre, enerji ve bakım maliyetlerinde yaklaşık 1,1 milyar TL tasarruf sağlamayı hedefliyoruz. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Sınırını açtığımızda ülkemizin itibarlı bir projesini daha başarıyla tamamlamanın gururunu yaşayacağız. Ülkemiz için çok büyük ve değerli bir projeyi hayalden gerçeğe dönüştüreceğiz. Son 21 yılda ülkemize yapılan tüm yatırımları, akla gelebilecek her alanda olduğu gibi ulaşım alanında da küresel trendleri dikkate alarak yapıyoruz. Ulaştırma alanında uluslararası entegrasyonu ekonomik kalkınmanın dinamosu olarak görüyor ve artan demiryolu yatırımlarını bu dinamonun en değerli güç kaynaklarından biri olarak değerlendiriyoruz. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattının güzergahında tüm bölgenin kalkınması için lokomotif olacağına inanıyor, bölgeye ticaret ve turizm anlamında büyük hareketlilik getireceğini öngörüyoruz.
Bakan Uraloğlu açıklamanın ardından ilçeden ayrıldı.